10.09.2012

Mangfolkelig jord

Den søde pige på billederne er Sara find hendes blog her

På vej hjem fra skole læste jeg en af gratis aviserne, hvilket sker ret ofte for mig. Halvsovende sidder jeg der enten på vej eller hjem fra skole. Tog turen er mit pusterum, hvor tanker tænkes helt ud til det utænkelig. Hvor der er mulighed for at lukke øjnene og tænke store tanker. Den slags tanker man kan tænke over i uenigheder og aldrig finder et enkel facit! Dagens store tanke begik på jorden. Eller måske er jordens befolkning, menneskeligheden, mere den rigtige betegnelse. I min søvnige bladring i avisen forbi SF's store problemstilling, til fuske med smileyordningen og fedt-afgiften. Støtte jeg på et lille billede nederst på siden, ikke nogle artikel, men bare et enkel billede med en billedtekst. Billedet viste gårsdagens fejringen af at det var 64 år siden Nordkorea blev grundlagt. Billedet fremstiller godt mine associationer når jeg høre Nordkorea. En masse mennesker som gør noget ens, mennesker som ikke selv har frie valg. Tænk at der stadig findes den salgs diktatur her i verden. At lige nu mens jeg skriver dette, bliver en pige på min egen alder måske tvunget til noget i Nordkorea. Verden er så stor, det er en tanke jeg tit tænker. Hvad laver andre lige nu? Mens jeg sidder her hjemme i min bløde seng, sker der så mange ting ude i verden. Mange tragiske men også mange lykkelig ting. Underligt er, at vi i dag har mulighed for at rejse jorden rundt. Dens store jord, fyldt med så mange mennesker, tanker, begivenheder, følelser og relationer. Og jeg som sidder og synes lille Danmark er så stor og fyldt med mange mennesker. Lille jeg bør se Danmark og verden i et større perspektiv.

\\Emilie


Billedet fra 24-timer

Ingen kommentarer: