11.09.2012

Tirsdag den 11 september - en dag med mange indtryk


I dag har jeg virkelig været irriteret på de danske politiker.. Endnu engang startede dagens avis mine fusrationer, da forsiden var fuldt med SF's drama sag. Dette skabte ikke lige så stor fusration som overskriften om, at venstre ønsker pizza tjek! Ja, du hørte rigtigt, pizza tjek!! Dette skyldes, at gårdagens avis baragte en artikel om et pizzaria, som havde formådet at få 13 sure smiles og 12 politianmeldelser, trods dette forgik forretningen i bedste velgående. Nu ønsker venstre så at tjekke alle pizzariaer i Danmark, for at finde andre rådende kar. Måske jeg bare den eneste som ikke kan se logikken i det? For mig fungere den såkaldte smiles-ordning ganske udmærket, dette giver forbrugeren et indblik i, hvordan forretningens hygiejne er. Jeg ser det ikke nødvendigt med flere undersøgelser. Da jeg anser, at man som forbruger ikke ønsker at gå ind på et pizzaria med utallige sure smiles. Og hvis man som ikke finder det naturligt, at gå ind på sådan et pizzaria, så skal det nok lukke ned af sig selv. Jeg siger ikke, at jeg ikke synes det er vigtigt, at vores mad behandles og håndteres på den rigtige måde, men jeg siger, at jeg synes pengen kunne bruges bedre end et pizza-tjek. I alt for mange år har vi hørt om sparringrundter og andet gøjl. Og hvad bruger vi så de sparrede penge til - Pizza tjek! Drop uddannelse, børn, ældre og hvad der ellers bliver sparet på af alverdens ting - bare vi har god pizza!

Udover irriterende tanker, har dagen budt på årets første gymnastiktræning. I år er jeg hjælpe-træner for et ældre hold end sidste år. Hvilket også betyder, at jeg selv skal lave mere fysik og at træningen nu er længere varrig. Men første håndsindtrykket er godt - trods voldsomme halebensmerter, kan jeg mærke jeg lever. Apropos haleben glæder jeg mig til at høre, hvad fysioterapeuten siger på torsdag. Håber på en form for smertelindring!

Sidst men bestemt ikke mindst, sender jeg tanker til alle de mennesker, som mistede en kær/flere kære for 11 år siden, da terrorangrebet ramte Wold Trat Center. R.I.P

\Emilie 

Ingen kommentarer: