23.04.2012

Spejlbilledet



Se dig i spejlet, og sig' mig, hvad du ser... Spejlbilleder. Nogle prøver at undgå dem, andre elsker dem og nogle er bare helt afhængig af dem. Hver dag spejler flere millioner, hvis ikke milliarder menisker sig, jeg tvivler på, at største delen kun gør det, for at glæde sig selv. Jeg tror det er et spørgsmål om omverdensforventninger og de krav, som man ønsker at leve op til. Vores verden er efterhånden blevet tvivlrådig, hvor vi hverdag søger bekræftelse på, at vi er gode nok. Jeg synes det er tankevækkende, at jeg i dag fandt dette opslag på min facebook (billedet kan ses nedenfor), og det mest tankevækkende var, at det var en pige af normal bygning, som havde slået det op. En flot pige! Det er ikke, fordi der generelt er noget galt med hende, tvært imod. Jeg tror det er nutidens samfund og mode, som har udviklet ønsket om den perfekte krop. Og der er nogle  uskrevne regler, som både du og jeg følger, om vi vil indrømme det eller ej, tænker vi på hvad andre tænker om os. Men jeg er bare ked af, at det tager overhånd. Jeg blev glad i dag, da jeg så et kraftigt menneske, smile til mig i toget. For det var et af de type mennesker, jeg er helt sikker på gemmer den bedste personlighed. Men vi mennesker spejler os desværre hurtigt i facaderne og bliver overfladiske, hvilket helt sikkert er en skam. For hvis vi tør, ville vi kunne bryde mønsteret. Det er den verden, jeg ønsker at leve i.. En verden hvor mennesker med forskellige kultur, udsende, hårfarve, kropsbygning og meget mere kan leve i et stor fællesskab. Vi er blevet bedre til det gennem årene, men der er stadig et stykke vej. Nogle gange tvivler jeg på, om det er muligt. Måske er det bare endnu en af mine store dagdrømme!

Billedet fra facebook

Ingen kommentarer: