20.09.2014

En fredag og en lørdag







I går var lidt af en øv dag, da jeg måtte ligge i sengen meget af dagen. Da jeg så endelig stod op og kiggede ud af vinduet, så regnede det bare.. lige til at blive deprimeret af! Da må jeg indrømme, at en smugle hjemve trængte sig på! Jeg fik slæbt mig ned i byen for at handle. Besluttede så alligevel at gå forbi den lokale genbrugsbutik. Mit humør var endnu ikke toppen - jeg kiggede på det lille udvalg, men følte mig på en eller anden måde hjemme. For at gå rundt mellem brugte ting, det er noget jeg har gjort før.. måske mere end de fleste! ;-) Manden som var på arbejde kiggede på mig, da jeg kiggede på bøgerne og sagde: "Alle bøger er gratis!" Jeg smilede og fik samlet tre stykkes, så havde jeg da mere læsestof - det ene er en jumbobog, det kan man aldrig gå helt galt i byen med. Da jeg så købte de vanter jeg også havde fundet, faldt jeg i snak med manden og damen bag kassen. Jeg fik spurgt, om de manglede nogle frivillige, hvilket de heldigvis svarede ja til. Så den 2. oktober skal jeg have min første vagt i Kalaallit Røde Korsiat genbrug - hvilket jeg glæde mig meget til. Da jeg gik ud af butikken var jeg ladet med en hel ny form for energi og håb, hvilket var lige hvad jeg trængte til.
Da jeg kom hjem fik jeg lagt lidt puslespil, som jeg købte forleden dag og færdigjorde i går aftes. Det første billede I ser i dette blog indlæg er billedet på æsken. Nr. 2 billede er det puslespillet faktisk forstillede. Altså puslespillet går ud på, at man skal finde ud af, hvorfor manden løber. Dette finder man ud af, ved at se det fra skovfoden i kanoens synsvinkel. Det var utrolig sjovt at ligge, da man ikke kunne følge æsken, men bare måtte gætte sig frem. Det er ikke sidste gang jeg lægger den type puslespil! Ellers brugte jeg min aften i går på at sy grønlandske perler!
I dag tog vi på skattejagt. Det forgik ved geocaching, hvilket er en hjemmeside, hvor man kan finde skatte som er gemt i hele verden. Jeg tror der er fem gemt er i byen, så det er bare med at komme afsted. Når man så har fundet skatten skriver man sit navn i skattekisten. Jeg har undersøgt, at der i Randers ligger 29 skatte. Så der er rigeligt at gå i gang med når jeg kommer hjem!
Vi fandt skatten ved Hotel Arctic (vores nabo), så den var faktisk rigtig tæt på! De sidste 4 billeder er fra skattejagten.


Ingen kommentarer: