13.09.2014

Et par dage på en gang!
















I dag har jeg skypet med min forældre. Daddy cool sagde,at der ikke var noget nyt på bloggen, og han havde helt ret. Derfor kommer der lige lidt fra de sidste par dage. En dag hvor jeg efter at have fulgt Emma i skole besluttede mig, at tage vandreruten gul, travede jeg afsted.Det var en skattejagt efter de gule pletter - til tider tænkte jeg: "Nu er jeg blevet væk..." Men som I måske kan se på et af billederne gik de gul pletter i et siksak mønster, hvilket betød at jeg måtte løbe op - ned - op - ned... Da jeg kom hjem havde jeg været ude i  4,5 time og var godt træt. Men på ruten mødte jeg det sjove hus, som er afbilledet højre oppe. Det var som bygget af tørv, så stod det bare der ensomt og alene, men tænk hvor en smuk udsigt du havde. Bag huset lå den fineste lille bæk, hvor der er det klareste kildevand. På ruten så jeg også et telt, som stod helt ud til isfjorden.  For enden af gul rute går man langs kirkegården, som er fyldt med hvide malede kors.. og plastisk blomster. For som Emma siger: "Halloooo, hvor mange smukke blomster har du måske set heroppe?!??" Og svaret må blive, ikke mange. Derfor kan man også købe et utal af kunstige blomster i den lokale Pisiffik (en butik,som minder lidt om Kvickly) 
Men ellers besøgte både Ulla, Emma og jeg en som hedder Louise ude ved hendes slædehunde. Hvor hun viste os tre af deres hvalpe. De var noget af det sødeste, runde og grødhovedet!
Dagen efter var jeg blevet inviteret ud til Kims slædehunde, med henblik på, at jeg til vinter måske må være med til at køre slæde! Der var godt nok sumpet der hvor de stod, så når de hoppede op af en var man smurt ind i en blanding af mudder og lort. Så inden jeg skal der ud igen, så skal jeg vist invitere i noget regn/hundetøj!
Det sidste billede er julemandenspostkasse. Hans adresse er: Julemanden, Box 785, 3952 Ilulissat, Grønland.  Det er i hvert fald den adresse, som Wikipedia oplyser. Men de foregår sådan, at børnene skriver til julemanden og frivillige arbejder på at svare børne, så de får svar igen. Det lyder som en hyggelig idé.

Ingen kommentarer: