07.09.2014

Første dag i det grønlandske



Ulla havde godt sagt til mig, at jeg nok skulle regne med at vågne mega tidligt. Jeg tænkte, at det sikkert ikke var tilfældet, da jeg havde fået så lidt søvn det forrige døgn. Men ganske rigtigt, jeg vågnede klokken 07.. men tvang mig selv til at blive i sengen til klokken 09. Jeg stod op og der var helt stille i lejligheden. Jeg smuttede i bad - hvorefter jeg blev mødt af husets kat Ludvig. Den kat er fyldt med energi!!! Da resten af familien vågnede spiste vi morgenmad, hvorefter vi kørte ned i byen. Emma viste mig rundt i byen, hvor jeg så nogle af butikkerne. Udvalget er okay stort, men priserne er godt nok også høje på alt andet end tøj. Vi kørte også ned i halen for at se, hvilket tilbud der var af fritidsaktiviteter - jeg skal helt sikkert gå til noget, bare et eller andet. Vi kørte videre, hvor jeg fik en hurtig rundtur i byen. Den er okay stor, flydt med huse i forskellige farver. Jeg har fået af vide, at husene i gamle dage havde farve efter, hvilken funktion de havde. Derved kunne man uanset by altid finde f.eks. sygehuset, hvis det hus altid var blå. Men i dag må man selv vælge, hvilken farve man ønsker ens hus skal være.
Vi kom hjem efter byturen, hvor det var afslapnings tid, Vi fik alle sovet til middag, hvilket var meget tiltrengt for undertegnet. Jeg fik adgang til nettet og forsøgte forgæves, at ringe hjem. Men det går nok, man kan jo sige, at mange dage endnu. Her til aften har vi spillet et godt gammeldages spil. Endnu engang melder trætheden sig, jeg vil putte mig. I morgen skal vi til brunch på et lokale hotel, hvor der holdes brunch 1. søndag i måned, hvilket betyder at byens borger mødes der.

Ps. billedet er udsigten fra mit værelse - den beskriver, hvad Grønland er - farvede huse og bjerge både af is og sten. Det eneste der bare mangler er en hundeslædeplads, men høre dem, det kan man!
Jeg er helt forelsket i den udsigt og jeg glæder mig til at se dens forandring.

Ingen kommentarer: