13.05.2012

Kære mor! ♥


Så blev det anden søndag i maj, altså mors dag. Trods jeg altid har været lidt imod denne dag, da jeg ofte synes alle butikker råber, køb dette, dette ... og dette.. Men selve historien om traditions oprindelse er ganske sød. Den amerikanske tradition stammer fra den den amerikanske forfatter og kvindevalgretsforkæmper Julia Ward Howe ønskede at oprette denne dag for fred. Og til ære for hendes morder Anna. Tradition blev spredt, og endte også i Danmark. Men her satte indføreren sit eget præg på dagen,da han bestemte, at dagen skulle benyttes til at støtte faldendes soltateres mødre. Og senere blev det tradition, at give pengene til mødrehjælpen. Så alt i alt har denne tradition en ganske smuk betydning.

- Jeg elsker min mor, og er ubeskrivelig taknemlige for at have hende!
For at vise lidt af dette cyklede jeg klokken 07.30 op i byen for at hente blomster og rundstykker. For så at komme hjem og overaske hende. Og dagen i dag skal forgå med engelsk stil og afslapning, da jeg godt nok er udkørt efter gårsdagens bryllup.

Ingen kommentarer: