05.05.2012

Under 30 år, men har levet i tre årtier - 90'erne, 00'erne og 10'erne



Der var engang... Den gang jeg var barn i 90'erne. Min kære famse (Farmor) sagde i dag til mig: "Jeg er så ked af mit fotografiapparat er gået i stykker, det tog ellers så gode billeder" Og da kom jeg til at tænke på hendes kamera. Et af de gode gamle med film i. Hvilket fik mig til at tænke på den gang,  jeg var barn, dengang i 90'erne. Dengang der fandtes VHS-film, (Jeg måtte lige google navnet, da jeg ikke helt kunne huske, hvilke bogstaver der var i forkortelsen!) da trompetbukser faktisk var morderne, Buffalosko, hvilket sikkert ikke var særlig sundt for fødderne, men der var jo indbygget rulleskøjter. Jeg husker tydeligt Nokia 3310, som den første rigtige mobil, eller den mobil som jeg husker tydeligst. Var ejer af min kæreste babyborn, som både kunne tisse, spise og græde. Nu til dags kan de tale, gå og visse alle deres behov for kærlighed. Ak ja, der er sket meget siden, jeg lignede den lille pige på billedet, som sidder sammen med sin elskede hund. Det var den bedste barndom man kunne ønske sig. Nogle gange tænker jeg bare over, hvordan nutidens børn vil se på deres barndom, når de når min alder. Bare gennem min tid er elektronikken eksploderet fremad. Gad vide hvad fremtiden vil bringe af mærkværdige og praktiske ting!


Ingen kommentarer: